Vizitatori : 36253
  • Psihoterapie si consiliere psihologica online

    Problemele de comunicare, de relationare, temerile si starile de depresie, tulburarile de natura psihica afecteaza din ce in ce mai mult viata omului. Psihoterapia online vine in intampinarea dificultatilor de natura psihologica. Demersul specific psihoterapiei cognitv-comportamentale permite aplicarea metodologiei si online. Tehnicile, exercitiile si metodele invatate in cabinet pot fi explicate si aplicate si online.

    Cum se desfasoara sedintele online?

    Psihoterapia online se desfasoara la fel ca cea din cabinet, singura diferenta consta in faptul ca nu esti in cabinet cu psihoterapeutul. Prin intermediul internetului, a programului Skype si a unui sistem audio, casti si microfon, ne putem auzi si vedea.

    Pentru stabilirea unei prime programari, suna direct la numarul de telefon de contact si impreuna vom gasi ziua si ora potrivita, in functie de orele libere de la cabinet si dupa preferintele tale. Plata sedintei se face anticipat, in contul aferent cabinetului. Conturile cabinetului sunt afisate in sectiunea Contact Programari, din dreapta sus.

    In ce probleme ma ajuta psihoterapia online?

    Problemele tratate cu success cu ajutorul psihoterapiei online sunt tulburarile de anxietate, timiditatea, atacul de panica, tulburarile depresive, agorafobia, problemele de relationare si comunicare, stima de sine scazuta si neincredere, fobiile si tulburarile de dinamica sexuala si altele. Fie pentru ca esti in alta tara si doresti sa beneficiezi de psihoterapie in limba natala, fie nu locuiesti in Bucuresti si nu ai gasit un psihoterapeut aproape de tine sau te confrunti cu agorafobie sau stari puternice de anxietate si iti este foarte greu sa iesi din casa, apeleaza cu incredere la psihoterapia online. Impreuna putem gasi solutiile cele mai potrivite pentru tine, in felul acesta te vei bucura din nou de o viata echilibrata si sanatoasa.

    Psihoterapeut Doina Grasu

    Tel.0725413322

    This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

     

     

  • Comunicarea in psihoterapia de cuplu

    Imagineaza-ti cum ar fi daca in sedintele de psihoterapie de cuplu, nu vorbesti cu psihologul, ci vorbesti cu partenerul tau. Cum ar fi sa inveti sa comunici cu sotul /sotia sau iubitul/iubita ta acele lucruri importante ce stau ascunse in tine si care dau sens apropierii dintre voi? Terapia relationala Imago face asta, te invita fata in fata cu celalat la un dialog plin de caldura, de sens si de miez.

    Psihoterapeutul este alaturi de voi, ghidandu-va in pasii dialogului. Cu sustinerea adecvata si avand o buna conexiune, este mult mai usor sa exprimi ceea ce ai de spus si mai mult decat atat, sa contribui la transmiterea unui mesaj lipsit de elemente negative.

    A vorbi nu este suficient

    De cand incepi sa vorbesti, esti invatat si corectat sa comunici. Ba sa spui ce ai de zis clar si raspicat, ba sa nu ii superi pe cei din jur. Pe parcursul scolii inveti mai multe cuvinte, expresii, inveti sa comuni cu cei de seama ta, sa iti faci prieteni si sa te porti frumos. Adult fiind, citesti tot felul de carti despre comunicare si exprimare. Esti atent sa te exprimi corect, sa impresionezi, sa fii acceptat si apreciat.

    Intr-o vreme in care tehnologia favorizeaza schimbul rapid de idei si cuvinte, riscam sa vorbim mult si sa comunicam putin. Amintesc aici faptul ca procentul ocupat de comunicarea verbala este doar 10% din intreaga comunicare.

    Cu cativa ani in urma, ma intrebam cand se va incheia valul de cursuri de comunicare. Am realizat imediat ca nu vor inceta. Oricum ar fi, noi vom comunica si vom simti nevoia sa o facem, caci este ceea ce ne leaga. Si totusi cum ne imbunatatim comunicarea? Este principala preocupare a cuplurilor care trec pragul unui cabinet de psihoterapie.

    Cheia unei bune comunicari: ascultarea activa

    Primul pas este sa inveti sa asculti. Pare simplu, insa este nevoie de efortul de a lasa deoparte interpretarile automate din mintea ta, raspunsurile pe care ti le dai repede, inainte ca celalalt sa termine ce are de spus. Pentru a oferi o ascultare buna ai nevoie de un moment potrivit si de disponibilitate. Este efortul de a lasa deoparte pentru cateva minute alte preocupari si telefoane, internet, e-mail-uri, televizor. Este vorba despre atentia si concentrarea pe care le acorzi celuilalt. Ascultarea activa implica exprimarea curiozitatii si deschiderii fata de lumea interioara a celuilalt, nu doar fata de cuvintele pe care le spune.

    Specialistii terapiei Imago recomanda sa ne alocam macar 20 de minute pe sapatamana pentru un dialog deschis cu celalalt, plin de rabdare, deschidere si intelegere.

    Tu cat de disponibil esti sa asculti, care sunt momentele cele mai potrivite pentru tine? Te invit sa exploram impreuna disponibilitatea ta pentru imbunatatirea conexiunii cu cei dragi tie.

     

    Psihoterapeut Doina Grasu

    Tel. 0725413322

    This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

     

     

  • Anxietatea si fricile din copilarie

    Anxietatea este un cuvant din ce in ce mai folosit atunci cand vine vorba de probleme emotionale. Starea de anxietate este o stare de ingrijorare intensa, crescuta ce este insotita de stari de teama. Cand starile de anxietate sunt frecvente, dureaza mult si afecteaza viata unei persoane, ne indreptam spre zona tulburarilor de anxietate.

    Emotiile semnificative din copilarie si starile de anxietate

    Ca urmare a unei lungi experiente profesionale si a unor cercetari in neurostiinta, specialistii Harville Hendrix si Helle L.H. Kant sustin ca aproximativ 90% din emotiile noastre cu o intensitate ridicata au o cauza indepartata, in experientele noastre din copilarie. Creierul mic, ce este activ in copilarie si se ocupa cu supravietuirea noastra, va memora emotiile noastre semnificative, importante ce semnalizeaza intr-un fel sau altul pericolul.

    Cum recunosti anxietatea in viata ta? Iata cateva repete ce descriu problemele anxietatii:

    • Simti o grija incontrolabila in legatura cu diverse situatii, legat de performantele tale, serviciu, sanatate, familie si relatiile cu ceilalti, situatia financiara;

    • Simti frecvente temeri nerealiste legate de activitatile de zi cu zi;

    • Iti faci scenarii ce merg uneori departe in viitor, acel “daca va fi…”;

    • Simti senzatii fizice neplacute cum ar fi: dureri de cap, de stomac, senzatii ca de ameteala, tensiuni musculare si altele;

    • Ai dificultati de concentrare, gandindu-te si analizand excesiv pasul urmator;

    • Simti frecvent nevoia sa te asiguri ca esti in siguranta si cauti aprobari pentru alegerile facute;

    • Ai tendinta de a fi perfectionist, suportand foarte greu idea ca ai putea gresi;

    • Te simti supraresponsabil, crezand ca situatiile negative pot fi prevenite ingrijorandu-te anticipat;

    • Analizezi excesiv si te framanti legat de evenimentele si situatiile trecute, pentru a te asigura ca nu ai suparat, derajat pe cineva, ca nu ai facut ceva gresit;

    • Te simti preponderent obosit si cu o energie scazuta;

    • Adormi cu dificultate si/sau somnul este deficitar;

    • Te simti usor iritabil, irascibil cu o stare de indispozitie.

    Studiile ne arata, iar experienta profesionala confirma faptul ca, de cele mai multe ori, o persoana ce ajunge sa sufere de anxietate a asimilat din copilarie unele idei si credinte deformate ce vor genera predispozitii spre anxietate. Cel mai frecvent intalnit este abuzul fizic si emotional in copilarie. Pentru o dezvoltare sanatoasa copilul are nevoie de un mediu plin de siguranta care sa ii ofere increderea ca el este in stare sa faca fata situatiilor neplacute, negative si chiar dureroase. Desi cu intentii bune, atunci cand un parinte este el insusi ingrijorat excesiv si temetor pentru viitorul si siguranta propriului copil, este un factor ce poate predispune la anxietate.

    Iata cateva exemple de comportamente ce pot avea un impact semnificativ in generarea anxitatii din viata unui adult:

    • Comportamentul violent al parintilor, fie fata de copil, fie fata un alt membru al familiei;

    • Grija excesiva, hiperprotectoare a unui parinte;

    • Criticile si mesajele negative, jgnitoare, abuzive emotional (nu esti bun de nimic; nu te vei descurca; colegul/fratele este mai bun decat tine; ai grija sa nu racesti, sa nu te imbolnavesti; este inadmisibil sa gresesti etc.);

    • Restrictiile excesive si exagerate (copilul nu este lasat sa faca diverse actiuni potrivite varstei lui);

    • Prezentarea viitoruui intr-o lumina sumbra, plina de neincredere (viata e foarte grea, iar copilul nu se va descurca);

    • Intarirea acelor comportamente, reactii firesti pe care copilul le are (“copilul meu este fricos” , “copilul meu este timid, retras, lenes, nu-i descurcaret “ etc.);

    • Imprimarea unor asteptari nerealiste (trebuie sa inveti bine, trebuie sa fii intr-un fel anume: curajos, destept, cuminte, atent etc; este inadmisibil sa faci o greseala din neatentie, sa uiti, sa gresesti, sa minti, sa te impiedici etc);

    • Uneori divortul, despartirea parintilor insotita de agresivitate fizica, verbala;

    • Certurile frecvente dintre adultii din viata copilului;

    • Amenintarile fata de copil, chiar daca parintele nu are de gand sa puna in aplicare amenintarea (vine bau bau, vine mosu, te las aici, te fura cineva, te pierzi etc.).

    Exemplele pot continua, dar ideea principala pe care un copil o poate asimila din aceste comportamente este ca lumea este plina de pericole grave, iar copilul nu va face fata, fiind vulnerabil si slab.

    Cum scapi de anxietate, schimband credintele asimilate in copilarie?

    Primul pas pentru a scapa de anxietate este sa iti doresti sa schimbi starile cu care te confrunti, adica sa fii dispus sa faci ceva eforturi pentru asta. Am intalnit situatii in care unele persoane sunt chinuite de stari de anxietate, dar nu sunt dispuse sa faca acele eforturi menite sa le scape de anxietate.

    Starile pe care le simti acum in prezent sunt stari pe care le-ai trait frecvent in viata? Iti amintesc ele de felul in care te-ai simtit uneori in copilarie?

    Analizeaza-ti singuri felul in care gandesti, felul in care percepi si privesti lucrurile din viata ta, pe tine, pe ceilalti, viata. Unde ai invatat sa privesti lucrurile in felul asta? Iti vine in minte vreo amintire din trecutul indepartat al copilariei, in care te-ai simtit intr-un fel sau altul asemanator cu felul in care te simti acum?

    Recomand oricui aceasta incursiune alaturi de un specialist psihoterapeut. Terapia relationala Imago este o modalitate extraordinara de a te ajuta sa fii in contact cu tine, sa te descoperi si sa schimbi mesajele eronate pe care le-ai asimilat in trecut. Retine: cei care te-au crescut nu sunt responsabili de ceea ce esti acum, in prezent.

    Sta in puterea ta sa faci schimbarile sanatoase!

    Psihoterapeut Doina Grasu

    Tel. 0725413322 

    This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

  • Scapa de atacul de panica cu ajutorul respiratiei

     

    Starile si senzatiile dintr-un atac de panica sunt dintre cele mai suparatoare si chinuitoare probleme. Acesta este motivul pentru care multe persoane trec pragul unui cabinet de psihoterapie. Daca si tu ai avut momente in care crezi ca ai trecut printr-un atac de panica, acest articol poate fi un prim pas spre a scapa de atacul de panica.

    Cum imi dau seama ca am atac de panica?

    Vei recunoaste atacul de panica dupa cateva caracteristici: starile de frica, de teama sunt foarte intense, senzatia ca iti pierzi controlul in acele momente, ca ceva foarte rau ti se va intampla chiar in acel moment. De asemeni, senzatiile fizice pe care le simti sunt foarte neplacute: simti ca iti bate inima cu putere, ca pulsul este din ce in ce mai accelerat, ai senzatia ca de sufocare, ca si cum nu ai aer sau nu poti respira, senzatii ca de ameteala, diverse dureri.

    Retine: atacul de panica va fi negresit insotit de un sentiment de frica, de spaima foarte mare. De cele mai multe ori, cei care trec prin asta, simt frica de moarte, insa uneori teama de moarte nu este constienta in acele clipe sau nu este prezenta. Crezi ca ai trecut printr-un atac de panica, dar nu esti sigur de asta, psihoterapeutul tau te va ajuta sa recunosti si sa intelegi atacul de panica si starile prin care treci.

    Cum ajung la atacul de panica?

    Atacul de panica porneste de la o frica, o sperietura, chiar o ingrijorare pe care o simti la un moment dat. Ne putem ingrijora uneori din mici situatii, cum ar fi graba de a face un lucru, ingrijorarea de a ajunge la timp, teama de nu gresi si altele. Factorii declansatori ai unui atac de panica pot fi: ideea de boala, senzatii fizice neplacute, ideea de a pati ceva rau, de a pierde controlul si altele idei, ganduri negative.

    Emotiile noastre de frica si ingrijorare genereaza declansarea adrenalinei, supranumita si hormonul fricii. Foarte important: in corpul tau adrenalina isi face treaba, nimic altceva! Adica ajunge in sange, la inima, si firesc face ca inima sa bata mai repede si sa circule sangele un pic mai repede in organism. Adrenalina va antrena atunci si metabolismul corpului, ce va incepe sa se accelereze un pic, ca si cum ai face efort fizic, desi nu faci. Metabolismul accelerat, inseamna arderi un pic mai accelerate. La fel ca atunci cand faci fort fizic, vei incepe sa respiri ceva mai repede, sa ventilezi mai mult aer. Este ca si cum intreg corpul este in alerta in fata unui pericol.

    Doar ca pericolul nu este in fata ta, ci in mintea ta!

    Cum imi influenteaza respiratia starile si sezatiile neplacute?

    Fara sa iti dai seama, respiratia incepe sa fie mai accelerata, ca si cum alergi. Practic ventilezi mai mult aer decat ai nevoie in acele momente, caci nu alergi, nu faci efort fizic. Hiperventilatia, respiratia accelerata, uneori simplul oftat ce este repetat de cateva ori, iti va genera o senzatie ca de ameteala si sentimentul ca iti pierzi controlul. Respiratia accelerata iti va intretine in corp senzatiile atat de neplacute, specifice atacului de panica.

    Cum opresc atacul de panica prin respiratie?

    Cu cat inveti sa iti controlezi respiratia, astfel incat frecventa respiratiei sa fie una lenta, cu atat mai usor vei reusi sa scapi de atacul de panica. In primul rand incepe cu o expiratie profunda, da afara aerul lent, usor, dar complet. Cu o mana in zona abdomenului si una in zona pieptului, fii in contact cu propriul corp, cu respiratia ta. Incepe apoi sa respiri lent, cat mai usor cu putinta. In acele momente de panica, nu va fi usor de la inceput, nu te astepta sa reusesti neaparat din prima. Persevereaza sa respiri usor, lent, ispirand si expirand intr-un ritm lent, prelung.

    Acest articol este un suport pentru cei ce se confrunta cu atacuri de panica si anxietate, de aceea te invitam sa apelezi cu incredere la ajutorul psihoterapeutului care va intelege particularitatile situatiei tale si te va ghida astfel incat sa scapi de atacurile de panica.  

    Psihoterapeut Doina Grasu

    Tel. 0725413322

    This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.